2012. február 28., kedd

Egy kedves kollégám szülinapi tortája - söröskupak torta

Egy kollégám felesége keresett meg azzal a kéréssel, hogy férjének az 50. szülinapjára készítsek egy tortát. A téma a sör vagy a TV kellett, hogy legyen. Egy kicsit inspirálódva a neten, egy söröskupak torta mellett döntöttem. Mivel a Heineken sörnek nagyon látványos és viszonylag könnyen kivitelezhető a kupakja, ezért döntöttem e márka mellett. :-)
A fondant egy 7 lapos dobostortát rejt. Ezt a fajta tortát (ami az én kis családomnak is az egyik kedvence) még mindig Kiskukta receptje alapján készítem el. Én nem szerettem a dobostortát, de mióta ezt a receptet használom, én is megszerettem, úgyhogy egy próbát mindenkinek megér!!!

10 megjegyzés:

  1. Hasonló tortát kellene készítenem egy barátunk szülinapjára. Ehhez a bevonót te gyúrtad kiskukta recepte alapján? Mivel színezted a zöld és piros részt? Kb mekkora mennyiség kellett hozzá? Köszönöm előre is!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Igen, mindig Kiskukta receptjét használom a fondanthoz! A zöld és a piros részt gél alapú ételfestékkel színeztem! Én egy adag zöldet és egy adag fehéret csináltam, de maradt bőven. Lehet, hogy úgy is elég lenne, ha egy adag fehéret gyúrnál, majd leválasztanál annyit belőle, amiből a betűket, a köröket és a csillagot meg tudod csinálni, és a maradékot beszíneznéd zöldre a torta borításához.
    De ebben nem vagyok biztos, ezért én biztosra mentem, ezért gyúrtam egy fehéret és egy zöldet!

    VálaszTörlés
  3. Köszi a gyors választ ;) Lehet,hogy egy adag zöldet+egy adagot gyúrok a piros+fehérhez. A kupakszéleket hogy tudtad megcsinálni? Sosem próbáltam még ezt a tortabevonást, így azt sem tudom mennyire formázható ez az anyag :S Egyébként te hova vállalsz tortakészítést? (B tervként ;))

    VálaszTörlés
  4. Először az egész tortát kívülről is bevontam a csokikrémmel, majd a kupakszéleket piskótából alakítottam ki, majd bevontam ugyanúgy krémmel, mint az egész tortát. A fondant nagyon jól formázható, de próbáld minél puhábbra gyúrni az elején, és úgy nyújtsd ki! Nem nagyon vállalok tortakészítést, de egyébként siklósi vagyok. :-)

    VálaszTörlés
  5. Akkor marad a saját kivitelezés :) Lehet,hogy még jövök kérdésekkel...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Várlak szeretettel! Nem akarsz az első rendszeres olvasóm lenni? :-)

      Törlés
    2. Ezen nem múlik ;) Holnap vár rám a torta :O Parázok rendesen... :) Végül úgy döntöttem, hogy sörös-csokikrémmel lesz töltve, nemrég macaronhoz gyártottam le, és nagyon ízlett. VAlahol azt olvastam,hogy tejszines krémre nem rakható fondant? De akkor gondolom te is olyanra raktad,nem?

      Törlés
    3. Jól olvastad, tejszínes krémre nem rakható fondant! Le
      csúszik róla, átáztatja! A fondant alá vagy lekvárral megkent piskóta kell, vagy vajas krém!
      Én is csináltam már tejszínes tortát fondant borítással, de úgy,hogy a tejszínes rétegre rávittem egy vékony vajas krémet, és arra tettem a fondantot! Sok sikert hozzá!

      Törlés
    4. Hát megátjuk...Most jön a bevonás. Lényegében sörben és kb 2 kanál tejszínben olvasztott csoki a krém,ami eléggé megdermedt attól,h beszivta a piskóta. Filózok,hogyan tovább... :S

      Törlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés